Digital vs. analog

Jeg bruger det digitale uden frygt. Og jeg kaster mig med glæde over et analogt papir. 😉

Det er altså ikke enten eller. Og det skal det ikke være nogen steder. Eleverne har brug for at møde et bredt udvalg af teknikker. Teknikker man vælger, fordi det giver mening. Og nogle ting, giver bare ikke mening digitalt. Det drejer sig fx om produkter, der skal hænge i et stort udvalg på en væg.

Produkter, der træner evner som at lime, klippe og folde.

 

Foldables eller foldebøger

Måske ved du allerede, hvor jeg er på vej hen. Foldables eller foldebøger.

Den perfekte måde at opsummere information på en fysisk og taktil måde.

 

 

 

Jeg har sat min 4 årige datter, Athene stævne og lavet en lille foldebog om hendes liv.

Den vil jeg bruge, når jeg skal lære min 1. klasse at kende til august, men den kan ABSOLUT bruges på alle klassetrin. Det er bare et spørgsmål om hvad eleverne skal udfylde?

Yndlingsmusik?

Yndlingsfilm?

Bedste sted i deres hjem?

Hvem de helst ville have på besøg?

 

Se andre ideer til at lære nye klasser at kende:

Seks spørgsmål til dine matematikelever

Lær dine elever at kende

 

 

Og hun var vild med det. Hun klippede, klistrede, udfyldte og fortalte på livet løs.

 

Lad endelig dine elever tale sammen om det, de tegner og/eller skriver.

 

 

Se det færdige resultat her:

 

 

 

Se hvordan jeg også har brugt foldables og interaktive hæfter her:

Handlingsbroen og interaktiv journal

 

 

 

Se og følg mit board på Pinterest:

 

 

 

Find mere inpspiration på Facebook hos de to lærere Malene Meyer og Carina Kaltoft.

 

 

Og har du adgang til Gyldendal har de to lærere lagt en masse skabeloner:

Skabeloner til foldebøger

 

Foldebøger i undervisningen

 

 

GemGem

GemGemGemGem

GemGem

GemGemGemGem

Kommentarer

Leave a Reply

Your email address will not be published.