TV2 søger elevinddragende lærer

Brænder du for at undervise og gøre dine elever så dygtige som muligt?

Er du en lærer, der tager udgangspunkt i eleverne, og synes, at det er vigtigt, at de udvikler sig til hele mennesker?

Fokuserer du ikke så meget på test og fagplanen, men udvikler eleverne, så de kan begå sig i en kompleks og ukendt fremtid?

Er du en lærer, der ofte bruger kreative undervisningsmetoder og lytter til eleverne, og tror på at det er vigtigt at inddrage dem i undervisningen?

 

Læs mere om hvordan jeg bruger den elevcentrerede undervisning.

 

Kan du undervise i de naturfaglige fag – matematik, fysik, biologi, geografi? Du behøver ikke at have alle fag som linjefag.
Så er det måske dig, TV 2 leder efter.

Tv-stationen har fået lov til at låne to klasser på en østjysk skole i tre måneder. Planen er, at du skal overtage den ene klasse sammen med en lærer med samme pædagogiske overbevisning som dig, mens to lærere med en meget lærerstyret profil overtager den anden klasse.
I tre måneder vil TV 2’s dokumentarafdeling følge jeres arbejde og beskrive, hvordan de forskellige pædagogiske tilgange udvikler den enkelte elevs potentiale. Der er ikke tale om en konkurrence mellem de to forskellige pædagogiske tilgange, men en åben undersøgelse af hvilken pædagogik, der i forskellige fag og situationer virker bedst på forskellige typer børn

Projektet indledes til påske og slutter med skoleårets udgang. Der vil være en grundig forberedelse inden optagelserne går i gang, så alle ved, hvad det er, de går ind til.
Det er et fuldtidsjob, og TV 2 betaler din løn i de tre måneder, projektet varer.

Hvis du har lyst til at høre mere, så skriv eller ring til journalist Dennis Kragelund, der er tovholder på projektet.
Mail: Dennis@dokukom.dk, tlf. 61697999

 

Pst. Og ser du dig mere som den lærerstyrede, den faglige lærer, så kan du selvfølgelig også skrive til Dennis. Jeg forestiller mig blot der er flere lærere her med fokus på elevcentreret undervisning.

Kommentarer

Leave a Reply

Your email address will not be published.