undersøgende matematik

Brug undersøgende matematik

Jeg er kæmpe fan af at sætte læringen fri. At mine elever kan lære forskellige ting på samme tidspunkt. Fx hader jeg at sige til elever: “Nej, du må ikke lave næste side i bogen.”

Det virker helt fjollet at stoppe elever i meningsfyldte opgaver. Bare fordi det ikke lige passer mig. Udgangspunktet må være elevernes læring og motivation.

En af måderne at undgå det med at holde nogle elever tilbage er at arbejde med flere åbne opgaver og aktiviteter. At droppe at følges i en bog og have flere værksteder.

Du kan læse mere om ikke at have en matematikbog her:

Hvis du gerne vil i gang med undersøgende matematik, så kan jeg anbefale optagelsen af dette webinar, hvor vi gennemgår en måde at opbygge den undersøgende matematik på.

Og ja, det kan også sagtens være med støtte fra en bog.

Webinaraet tager udgangspunkt i disse fem elementer for at få succes med den undersøgende matematik.

Du kan også få et gratis forløb til dine elever her. Så kan I komme i gang med det samme, selvom du ikke føler dig så erfaren endnu:

Vil du læse mere, kan jeg også anbefale dette: