I medierne

Her finder du uddrag af mine udtalelser og artikler i medierne.

Jeg knokler hele dagen, også under frokosten

Af Josefine Jack Eiby

josefine jack eibyJeg har arbejdstid 7,4 timer om dagen, som min leder råder over. Arbejdstid, hvor jeg ofte får spist sammen med elever. Jeg har ikke min egen pausetid.

 

Kan læses gratis i en anden version på Folkeskolen.dk

 

 

Klasselærer har brugt yoga, massage, ros og fødselsdagstaler for at få eleverne til at være søde og rare

Af POUL AARØE PEDERSEN

edu21 josefine

»Tavleundervisning fungerer hverken for børn eller for voksne. Engang var det læreren i landsbyen, som havde skolens eneste bog. I dag kan eleverne gå på YouTube og finde en animationsfilm, der forklarer det, de skal vide, 20 gange bedre, end jeg som lærer kan. Så jeg har faktisk givet slip på læring. Jeg siger i stedet til mine elever: ‘Jeg kan ikke lære jer noget, men jeg kan få jer til at tænke – og jeg kommer til at stille jer rigtig mange spørgsmål, også flere, end jeg giver jer svar på’«, fortæller Josefine Jack Eiby.

Læs hvad mine elever siger er en god lærer: Anna og Sebastian. Filipa og Snorre.

 

6.x på Pokémonjagt: »Det må godt være sjovt at gå i skole«

Af Anna Bølling-Ladegaard

Pokémon Go gør indtog i undervisningen. En matematiklærer på Østre Farimagsgade Skole vil lære sine elever om data og statistik ved hjælp af det spil, der optager hendes elever.

Elevernes motivation er meget større, når de får lov til at lave statistik over noget, de selv synes er fedt. Det må godt være sjovt at gå i skole.

Josefine Jack Eiby, Matematiklærer

 

 

 

 

 

Jeg skal vise vejen ved at gå forrest i min klasse

Af Anders Klebak og foto Jacob Nielsen

Josefine Jack EibyEt par elever slænger sig i nogle sækkepuder. Andre sidder på et stort blåt tæppe foran smartboardet og lytter. Deres klasselærer, Josefine Eiby, vifter med et papir, som alle har fået udleveret. På papiret står fem læringsmål for det projektarbejde, de er i gang med. Det kan fx være: ‘Jeg kan tjekke, hvem der står bag en hjemmeside’, eller ‘Jeg kan lave en problemformulering ud fra fire typer spørgsmål’

 

 

Lærer: Pral nu med jeres evner, lærere!

Af Sebastian Bjerril

 

Læser du lærerblogs?

Af Signe Westergaard-Jensen og Jesper Fjeldsted

Josefine Jack Eiby

»Der sker mange sindssygt spændende ting i undervisningen lige nu. Det vil jeg gerne dele og synliggøre«, siger Josefine Jack Eiby, der er lærer på Øster Farimagsgades Skole i København. Hun oplever, at læring er totalt forandret – til det bedre.
»I dag handler det om at give eleverne læringskompetencer og lære dem studieteknik. Jeg bruger meget arbejdende fællesskaber i min undervisning, og jeg vil gerne udbrede de metoder, jeg bruger, for jeg oplever, at det giver elever, der er glade for at gå i skole. Det er vigtigt for mig, at de er det«, siger Josefine Jack Eiby.

 

 

 

 

 

 

 

Frie Skoler nr. 11 2015, side 20

Læser du lærerblogs
Af Signe Westergaard-Jensen

På de følgende sider præsenterer vi en lille håndfuld meget forskellige skoleblogs. En ting har bloggerne dog til fælles -de anbefaler alle at lærere kaster sig ud i at blogge. Som blogger og lærer Josefine Jack Eiby siger: “Tænk, hvis alle deler det, de kan med andre. Vi bliver meget klogere.”

2/12 2015: Hvem følger Sofie på Instagram?
Af Josefine Jack Eiby

21/11 2015: Færre stressede børn, tak!
Af Josefine Jack Eiby

Folkeskolen nr. 15 2015: En børneret at få kram – også i skolen.
Af Helle Lauritsen