edu21dk
Menu logo
  • Læring

    Læring

    5 lærerborde jeg har prøvet for dig. Og en vinder.

    Det 21. århundredes klasserum
    48
    pexels-photo-281451.jpeg

    Seks videoer forklarer de seks tilgange til co-teaching

    Co-teaching
    641
    two boys reading a book

    Mere rolige elever med de 10 hv’er

    Læring
    851

    Random

    Ro og klasseledelse

    Josefine Jack Eiby
    Inspiration
    • Co-teaching
    • Grafisk facilitering
    • Læringsmål
    • Evaluering
  • Digital læring

    Digital læring

    drama studio

    Tre alternativer til den klassiske, skriftlige analyse

    3D-print og modellering
    501

    Små digitale tricks

    Digital didaktik
    824
    guide escape room

    Guide til digitalt escape room med instruktion

    Brug Office365
    7922

    Random

    Lav en kahoot

    Josefine Jack Eiby
    Digital læring
    • 3D-print og modellering
    • Brug Office365
    • Brug skoletube
    • Programmering
    • Digital didaktik
    • Video
  • Det 21. århundredes klasserum

    Det 21. århundredes klasserum

    5 lærerborde jeg har prøvet for dig. Og en vinder.

    Det 21. århundredes klasserum
    48
    det tænkende klasserum

    Hvad er det tænkende klasserum? Tre ting du kan afprøve allerede i morgen.

    21. århundredes kompetencer
    9584

    Sæt energi til dine elevers brainstorm

    Innovation og tværfaglighed
    773

    Random

    Idræt og naturfag for 6. og 7. klasse

    Josefine Jack Eiby
    Bevægelse i undervisningen
    • 21. århundredes kompetencer
    • Indretning af klasserum
    • Elevcentreret undervisning
    • Bevægelse i undervisningen
    • Innovation og tværfaglighed
  • Inspiration

    Inspiration

    Sæt energi til dine elevers brainstorm

    Innovation og tværfaglighed
    773
    nerdle i klassen

    Spil Nerdle i klassen. Det nye “Dagens tal”

    Inspiration
    1949
    wordle i klassen

    Spil Wordle i klassen

    Dansk
    2460

    Random

    Derfor skal du på Pinterest som lærer

    Josefine Jack Eiby
    Inspiration
    • Dansk
    • Matematik
    • Øvrige fag
    • Guides
  • Materialebank
    • Læringsmål til dansk
    • Læringsmål til matematik
    • Redigerbare målsider
    • Indlæg med skabeloner og filer
    • Blandet materiale
    • Matematikopgaver
    • Grafisk facilitering
  • Book Josefine
Hvad andre læser
  • Jul og december i klassen
  • Elevcentreret skole/hjem-samtale med samtaleark
  • Hvad er det tænkende klasserum? Tre ting du kan afprøve allerede i morgen.
  • Træn positionssystemet med spillet Monster
  • Kom i gang med Geogebra
Home
Det 21. århundredes klasserum
Elevledelse

Vinder af undervisningsmiljøprisen 2016

Josefine Jack Eiby
Elevledelse

Læs om prisen hos Dansk center for undervisningsmiljø

undervisningsmiljø

undervisningsmiljøprisen

 

Læs mere om hvorfor vi vandt

 

Karma i klassen
 
 

Læs om vores KARMA-indsats

 
 

Relateret

inkluderende klasseværelseundervisningsmiljø

FacebookTwitterPinterestEmail
Previous Grafisk facilitering i undervisningen. Wauv!
Next Sådan samarbejdede 28 elever -og modtog 50.000 kroner
Josefine Jack Eiby

Related Posts

det tænkende klasserum

Hvad er det tænkende klasserum? Tre ting du kan afprøve allerede i morgen.

Josefine Jack Eiby
21. århundredes kompetencer
two boys reading a book

Mere rolige elever med de 10 hv’er

Josefine Jack Eiby
Læring
indretning klasse

Alt om bordopstillinger i klassen

Josefine Jack Eiby
21. århundredes kompetencer

Oplev mit inkluderende læringsrum på kursus

Josefine Jack Eiby
21. århundredes kompetencer

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

”Kopiering fra denne hjemmeside må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen”.

Få invitation til næste arrangement:

Edu21dk på Facebook

Edu21dk på Facebook

Edu21dk på Instagram

edu21dk

❤️ Vært og underviser 💃 Udvikler læring
🌱 Læringsrevolutionista og skolefantast
#lr20 #skolepral #skolechat #lærerliv
👇 Få flere ideer

Jeg har fået kollegaer! For første gang i seks år.
Det er kæmpe stort. Tænk på alt det jeg skal nu:
🎅 Have nissevenner
🎄 Holde julefrokost
☕ Mødes med nogen ved kaffemaskinen
🚶 Tage en walk n talk
💬 Spørge nogen, hvad de lavede i weekenden
🎂 Ønske nogen tillykke med fødselsdagen

Alt det, som du måske ikke tænker for noget særligt i hverdagen. Det har jeg ægte savnet!

Så her er vi! Det spritnye team Læringsrum 2.0:
-Carsten
-Søs
-Jeppe
-Kasper
-Josefine.

Måske kender du nogle af os, for vi har ret mange års erfaringer til sammen. Som lærere, vejledere og oplægsholdere.

Vi tager ud på skoler og laver 24 ugers proces med læringsrum, både børn og voksne kan lide at være i.

👉 Hvis du vil drikke kaffe med mig og høre nærmere, så skriv her eller på josefine@lr20.dk

#læringsrum20 #lr20 #inkluderendelæringsmiljø #lærerliv #skolechat
Noget af det jeg har været mest glad for som lær Noget af det jeg har været mest glad for som lærer er, at der er ingen, der bestemmer over dig, når du ind i klasserummet og lukker døren.
😁
Vi har rykket rundt på stole, borde og reoler. Vi har fjernet møbler, tasker og skabe. Vi har tilføjet tæpper, sofaer og pomponer.

Vi har taget udgangspunkt i børnenes behov. Behov for at sidde i grupper, behov for at sidde alene. Behov for at være tæt på en voksen.

Vi har taget udgangspunkt i børnenes lyst til at bruge tavlen, fortælle og tale. Deres lyst til at kunne stå, gå og ligge på gulvet.

Vi har taget udgangspunkt de begrænsede kvadratmeter, de efterladte møbler på depotet og byttecentralens gratis gaver. Vi har taget udgangspunkt i det, vi havde og det vi ville.

Mine klasserum har set ud på mange måder. De har hverken været dyre, avancerede eller perfekte. Men de har været aktive tilvalg og ikke blot irriterende omstændigheder.

Nu laver jeg læringsrum med Læringsrum 2.0. 
Og jeg elsker at komme ud i klasserne, rykke på møblerne, co-teache sammen med jer og tage elevernes ideer med ind i indretningen af lokalet. Både børn og voksne skal trives der.

Ps. Ja, det har sine ulemper at være et sted, hvor der ikke er nogle fælles retningslinjer eller ideer for klasserummet. 
Jeg tror mest på den fælles forberedelse og udvikling sammen.

Swipe dig gennem flere af mine klasselokaler 👌

 #lr20 #lærerliv #skolchat #inkluderendelæringsmiljø #indretning #undervisning #klasselokale
For nylig på Ringkøbing Fjord var jeg rigtig PDO For nylig på Ringkøbing Fjord var jeg rigtig PDO, hvis jeg skal tro på tidens trend. 
Jeg skældte ud:
"Lortevind! Møgbølger! Fucking-pisse-lorte-bæ! Argh!"

Jeg var presset. På et kæmpe board. Med et stort sejl. I alt for meget vind.
Vind, som overrumplede mig totalt, da jeg kom væk fra den trygge læ på havnen.

Jeg kom ud i nogle alt for svære omstændigheder. Jeg fik krampe i armene, mistede kontrollen og synes slet ikke det var sjovt: "Jeg hader Bork! Jeg gør det aldrig igen!"

Jeg har i den sammenhæng VIRKELIG grublet over, hvad det er for nogle børn, som er PDO uden "en god grund". Uden for svære omstændigheder?

Hvad er det for nogle børn, der siger "Jeg hader dansk!" uden at have nogle ufede omstændigheder?
Hvad er det for nogle børn, der pisser på fællesskabet, hvor man kan sige: "Der er slet ikke nogen dårlige omstændigheder omkring barnet. Det er bare dårligt opdraget."?

Så jeg er nået til konklusionen om, at jeg aldrig har mødt et pissedårligt opdraget barn.

Jeg har til gengæld mødt mange børn i lidt for meget vind. 

De er besværlige, pisseirriterende, udfordrende og pissedejlige. 
De sætter mig på arbejde. De kræver jeg bruger mit team, min ledelse, PPR, sparrer, trækker vejret, vender 180 grader, prøver noget andet, sætter rammer, giver opmærksomhed, trækker vejret igen, ringer til forældrene, giver ros, går forrest, fokuserer på fællesskab og oplevelser, sadler om, tænker mig om og rækker ud.

Pic for blær og likes. 💪
📸 Ilostawavein79

#lærerliv #skolchat #lr20 #pdo #opdragelse
Kender du en lærer, der lige gør det ekstra -ogs Kender du en lærer, der lige gør det ekstra -også når omgivelserne ikke helt følger med? En lærer, der med sin klasse vil elske at få et Læringsrum 2.0?

Jeg er lige startet i Læringsrum 2.0, og jeg kan allerede være med til at give noget videre til jer. 😍🥳
Nominer en lærer, der kan få et fysisk løft af sit klasselokale sammen med et skræddersyet forløb med os i Læringsrum 2.0.
Gå ind på www.lr20.dk/kampagne og nominer en lærer. 😍
 #undervisning #inkluderendelæringsmiljø #indretning #lr20 #lærerliv #læringsrum20
Hvordan lærer man at forstå tal og penge i matem Hvordan lærer man at forstå tal og penge i matematik. Det gør man ved at arbejde med dem. Bruge dem.
Men hvad er penge? Ja, efterhånden er penge jo blot tal på en skærm, så hvis eleverne skal forstå mængden af penge, så må de have et kort og en konto.
Det lavede vi så med lamineringsmaskinen og et fælles Excelark i Sharepoint.

I første runde købte de ind fra leverandørerne og satte priser på alle varer. De slog dem op i reklameblade, de havde taget med og søgte på nettet. 
Hvad koster en mælk? En juice?

I anden runde skulle de handle. De havde alle sammen et fælles Excel-ark med navne og beløb på alle børn, så medarbejderne skulle selvfølgelig hæve fra kontoen i Excel, når der blev betalt med kort.

Behøver jeg sige, at det er verdens bedste time og eleverne elsker det?

 #lærerliv #undervisning #inkluderendelæringsmiljø #elevcentreretundervisning #matematik
📣 Kæmpe breaking news! 📣 Taadaaa! Josefine 📣 Kæmpe breaking news!
📣 Taadaaa! Josefine 2.0

Jeg har fundet nogle ulve.
Sådan nogle man kan hyle i blandt.

Jeg har fundet nogle rockstjerner.
Sådan nogle, man kan være seje med.

Jeg har fundet nogle ildsjæle.
Sådan nogle man kan få lys i øjnene sammen med.

Det har jeg brug for, for det styrker mig. Verden er stor og opgaverne er mange.
og It takes a village to raise a child.
Så vi må hellere stå sammen.

Og det gør vi nu!
👉 Jeg starter i Læringsrum 2.0, hvor jeg selvfølgelig skal fortsætte med alt det, jeg allerede kan og gør.

Jeg er dog sikker på, at det bliver lidt af en energiindsprøjtning, og jeg kan dele endnu flere af mine erfaringer med med at droppe plejer og lave skole som det nu bedst passer mig og eleverne.

Nu er jeg i et mega sejt team med Carsten, Jeppe og Kasper. Vi deler en stærk passion, kompetencer på kryds og tværs og masser af legende glæde.
Og ikke mindst en lyst til at lave læringsrum og pædagogiske indsatser som er fede, rare, inspirerende og sjove.

Fik jeg sagt jeg glæder mig? 😆

 #lærerliv #undervisning #inkluderendelæringsmiljø #indretning #lr20
Ved du hvad det er? Det er alle min datters bogbi Ved du hvad det er?

Det er alle min datters bogbind, som hun havde vasket og gjort klar til skoleåret. 

Ikke ét eneste er kommet i brug. 🥲

Måske har jeg været langsomopfattende, men det kom virkelig bag på mig. 

Ikke én eneste bog i 7. klasse. 

Er det ikke lidt trist? Eller er jeg lidt dramatisk? 😄

#lærerliv #skoleliv #digitallæring #folkeskole
Vil du co-teache sammen med mig? Så se lige her. Vil du co-teache sammen med mig? Så se lige her. 👇
Der er matematik i alt. Også madkasser

I det her forløb er jeg din klasses gæstelærer. Du kan altså introducere, rammesætte og undervise side om side med mig. Vi co-teacher. Jeg er på video, du er i klassen. Smart!

Du får lærervejledning, opgaver og eksempler.

Forløbet er gratis og ligger på EMU.dk. @emu.dk 
Skriv en kommentar eller send mig en besked, så får du direkte link.

 #undervisning #skolechat #lærerliv #elevcentreretundervisning #matematik
600.000 elever (og deres lærere!) har allerede et 600.000 elever (og deres lærere!) har allerede et mega fedt alternativ til Capcut i lommen! Måske endda uden at vide det.

En app til videoredigering:
-uden reklamer
-uden logo
-med et kæmpe bibliotek af videoklip og musik

Og man kan både redigere på computer og telefon og flere på samme projekt.

🎉 Appen hedder: WeVideo.

Jeg har brugt den i mange år og er kæmpe fan. Jeg har også introduceret den til alle mine elever. 😍

Du finder den på Skoletube.dk eller i appstore. I appen skal du lige vælge "EU" under serversettings, så du kan logge ind med Skoletube.
Her er to typer af lektioner. Kan du genkende dem? Her er to typer af lektioner. Kan du genkende dem?
Jeg har oplevet den første mange gange. Sådan var det nemlig, da jeg gik i skole.

De sorte blokke: Læreren taler. Holder oplæg, giver vigtig viden, forklarer, instruerer, tjekker elevernes viden, gennemgår siderne.

De blå blokke: Eleverne arbejder med opgaverne.
Undervejs afbryder læreren. Tager en opgave fælles på tavlen. Hører hvad eleverne har svaret til opgave 2a.
Timen slutter, da klokken ringer, mens eleverne er i gang med opgave 4c.

Den anden type lektion startede jeg på, da jeg opdagede, at jeg skulle holde mere mund, og eleverne skulle have mere tid til at arbejde, undersøge, tale og tænke mere.
Lektionen kunne med den sorte klods, hvor læreren fortæller om timens program (gerne med hjælp fra eleverne) og tænder elevernes nysgerrighed med en fysisk artefakt. 

Så er der en undersøgende og eksperimenterende opgave klassen kaster sig ud (den grønne blok).

Eleverne mødes med deres læringsmakker i de røde blokke, går hver for sig i en differentieret (blå) opgave inden de mødes igen og forklarer hinanden hvad de har lavet.

I den gule blok arbejder eleverne med deres begrebsark, portofolie og tjek ud-opgaver med deres forståelse. De viser og deler. Og selvfølgelig den vigtige oprydning og afslutning, så klassen er lækker at være i.

Nogle gange starter jeg med den grønne. Eller den røde klods. Eleverne genkender med tiden klodserne, og jeg kan give dem forudsigelighed ved at at timen tirsdag kl. 12.05 altid starter med den røde. Så går de i gang af sig selv. 🎉
Nogle gange er en hel time én type klods. Det kan give fokus.

Der er uanede muligheder i Legokasen. 🤪

Har du sådan nogle lektioner, der består af klodser?

 #skolechat #lærerliv #undervisning #inkluderendelæringsmiljø #lærerhack
Jeg har haft virkelig mange forskellige lærerbord Jeg har haft virkelig mange forskellige lærerborde: Store, små, runde, firkantede, lave, høje og usynlige.
Her er fire forskellige erfaringer med lærerbordet:
1)
Kateder ved tavlen, vendt mod eleverne.
Meget traditionelt. Jeg ser det i de fleste klasser. Ærligt; er jeg ikke fan. Det skaber meget retning og hierarki i rummet, at der både er et lærerbord og en tavle ved samme plads.
Det gør, at der noget, der hedder bagerst og forrest i klassen. 

👍 = Du kan sidde "i fred" bag et bord, arbejde og holde øje med eleverne
👎 = Du får en særlig piedestalplads med afstand til eleverne. Du skaber en meget tydelig retning i rummet. Der bliver tit lidt crowdet og kø, hvis eleverne kommer hen, da der er lidt plads mellem væg og kateder.

2)
Kateder ved tavlen mod væggen.
Det er ikke meget forskel fra nr. 1, men jeg er lidt mere fan af den, da man som lærer ikke sidder gemt bag et bord. Bordet er mest til keyboard og papirer. Ellers er vi her mere vendt ud i rummet fra stolen. 

👍 = Du kan være tæt ved tavlen og nemt nå keyboard og mus. Nemt for eleverne at komme til dig. Mere gulvplads med bordet mod væggen. 
👎 = Stadigvæk tydelig retning i rummet med tavle og lærerbord samme sted.

3)
Sofabord ved tavlen. 
Ja, så skete der noget! Noget helt andet.
Ærligt, så fik jeg lidt spat af det kæmpe kateder, den piedestal, det hierarki og den retning der kom i rummet. 
Hvorfor skulle jeg have så stort et bord for at vejlede, hjælpe og heppe på eleverne? Og hvorfor skulle mit bord være dobbelt så stort som elevernes? Når det er eleverne, der arbejder?
Så jeg fik et lille sofabord til keyboard til tavlen og min computer. Enten står jeg op, sidder ved elevborde, på tæppet eller i sofaen. Eleverne bruger selvfølgelig sofabordene meget, når de sidder på gulvet og i sofaen.
Kopiark, bøger og materialer, alt det, der ligger på et kateder, lægger jeg fra mig på en hylde på væggen.

👍= Du får meget mere plads i lokalet. Ingen tydelig retning i lokalet. Du sidder ikke og troner og har eleverne i audiens. Du er nødt til at bevæge dig i rummet.
👎= Du kan måske føle dig lidt rodløs? Du har ikke noget stort bord til at rette stile ved. 

Fortsættes i kommentarspor med mit yndlingsbord! 👇
Lær dine udskolingselever om: -kommunikation -arg Lær dine udskolingselever om:
-kommunikation
-argumentation
-taler
-slogans
-kampagner

Danskfaglige mål pakket ind i et fedt univers, hvor Fyn kæmper for at være selvstændigt fra resten af Danmark. 

“Kampen om et frit Fyn” er resultatet af et fedt samarbejde med @uffepost fra Skoletube og @aslak_gottlieb.

Her er forløbet, hvor elevene skal ud af portalen og opleve noget. Gøre noget. Tænke noget. 

Her får eleverne:
🎤 Lydunivers
🎥 Videofortællinger 
🤸 Opgaver væk fra portalen
📱 Explainervideoer med mig og Aslak
🎨 En på opleveren 

Jeg er pænt stolt og håber du kender en 7.-10. kl. der skal dykke ned i scenariet. 👀

#lærerliv #skolechat #edu21dk #danskundervisning #undervisning
Her er online forløbet til dig der er: -megastolt Her er online forløbet til dig der er:
-megastolt af dit arbejde
-brænder med gode ideer
-elsker hep på og fra andre lærere
-gerne vil slutte skoleåret på en god følelse
-vil have en retning for næste skoleår

Jeg har slået mig sammen med Mette Ploug Meineche og vi dykker ned i det, der fungerer for dig og kigger på et par få ting, du gerne vil ændre.

Vi mødes den 9. juni kl. 20-21, hvor vi deler hvordan vi selv har fået kollegaer med på skøre, nye ideer i vores klasserum.

Den 26. juni kl. 20-21 mødes vi igen og ser på de indsatser, du drømmer om at sætte i gang næste skoleår.

Det er totalt gratis, og du får også en prøvetur i vores journal med i forløbet og lækre arbejdsark.

Smid en kommentar, hvis du vil med.

Hep fra Mette og Josefine.

@laereloungen @mmeineche
Er optaget de næste par time. Skal bladre i den h Er optaget de næste par time. Skal bladre i den her igen og igen. 😆🥳

Det er mit første fysiske produkt. Det har jeg ønsket mig i mange år. En journal, der holder dig i hånden mens du får styr på morgenrutinen, relationerne og de gode arbejdsgange.

Den er skabt af mig og @mmeineche i fællesprojektet @laereloungen 

Den 9. juni laver vi et minikursus online hvor du får udvalgte sider -hvis du ikke har købt den. 

Smid en besked hvis du vil med. 🥰

#læreloungen #edu21 #lærerliv
Jeg elsker tomme stole! Jeg er ret vild med det he Jeg elsker tomme stole!
Jeg er ret vild med det her billede. Det er ikke for lyset er godt, beskæringen er smuk eller farverne er særligt intense.

Det er motivet, der er helt specielt. Det er nemlig et typisk billede af min klasse, der arbejder:
-Nogle står op
-Nogle sidder vindueskarmen
-Nogle sidder på gulvet
-Nogle står ved smartboardet
-Nogle skriver på et whiteboard
-Nogle har sat sig for bordenden af andres bord

Jeg sætter rammerne. De vælger selv hvor de arbejder.
Der er elever i gang over det hele, og halvdelen af stolene er tomme.

Jeg elsker tomme stole. 
Det betyder at der er plads til naturlig bevægelse. Plads til valgfrihed.
“Skriv en bog.” 📕 En arbejdsbog til lærere “Skriv en bog.” 📕 En arbejdsbog til lærere. En bog, der er som et lille heppekor i tasken. En bog med inspiration og udvikling. 
Phew. Nu har vi gjort det!
Mette og jeg, som @laereloungen
Den er færdig og ligger klar til tryk. Vi har allerede fået de første tilbagemeldinger på testudgaven. Dem kan du se, hvis du swiper. 🥹

Jeg har aldrig før set sådan en bog til lærere … Det en en vidunderlig mulighed for udvikling med udgangspunkt i dig, din praksis og din hverdag. 

Send mig en besked eller kommentar, hvis du vil have et eksemplar med i forudbestilling. 🔗📚
#læreloungen #edu21dk
Det er absurd at have skabt noget selv. Et fysisk Det er absurd at have skabt noget selv. Et fysisk produkt. En lækker journal. Med spiralryg. 😅

Jeg ved ikke, om I kan sætte jer ind i, hvor skørt det er?

Hvis den skulle matche arbejdstimerne skulle den vist koste 1.200 kroner. Men det er altså for meget. Så vi er endt på 299,- 😂

Jeg giver vennerabat på 100 kr til jer der følger med og laver en pre-order. Så er vi nemlig sikret ikke at producere for mange. ♻️

Du kan få et direkte link til mere info. Smid en kommentar, tryk ja eller send mig en besked, så skal jeg sørge for du får link.
Hej! 👋 Jeg er Josefine Jack Eiby. 43 år med e Hej! 👋  Jeg er Josefine Jack Eiby. 43 år med en datter på 12 år og bor Kbh Ø. 

👩‍🏫 Jeg har været folkeskolelærer i 14 år.
👩‍💻 Jeg har været selvstændig i fem år. 
💡Jeg har fundet på 700 skøre ting i mit lærerliv. Smidt  alt ud af lokalet: Stole, bøger, kateder, tasker og elever. 
🎨 Jeg brænder for kreativitet og sjov, legende og engagerende læring. Både for børn og voksne. 
🤖 Jeg synes digital produktion er guld værd. 
🧠 Jeg er meget optaget af hvordan, vi lærer noget.
📚 Jeg laver alverdens kurser og oplæg. 
🎥 Jeg brænder for video og lavede Danmarks første onlineskole: Sofaskolen. 
🏂 Jeg snowboarder minimum tre uger om året og er også udannet instruktør. 
🏄‍♀️ Engang dyrkede jeg windsurf som konkurrence. Nu hyggesejler jeg blot -og underviser selvfølgelig. 
🤳 Jeg har fået et had/kærlighedsforhold til sociale medier. Lige nu stikker jeg forsigtigt foden ind på arenaen igen. 
🥹 Jeg savner nok bare lidt de “gode gamle Instagram-dage” uden så meget betalt indhold. Men mest savner jeg netværket med alle jer derude.
I❤️CFU. Jeg har ikke tal på hvor mange CFU-ka I❤️CFU.
Jeg har ikke tal på hvor mange CFU-kasser, jeg har haft i hænderne.
Mange! 
Virkelig mange. 
Hver måned.

Når jeg kigger gennem billeder fra mine klasser er det dem, med CFU-kasserne, der springer mest i øjnene. 
Billederne er fyldt med kæmpe smil, stolthed og lys i øjne. (Du må forestille dig de glade, legende børneansigter fyldt med faglige opdagelser)

Vi har lavet mønstre og symmetri med bamser.
VI har forstået 10-talssystemet med pingviner.
Vi har gnedet på magiske gryder og fået afsløret resultater.
Vi har bygget 1km3 og mere til.
Vi har kastet med bolde, ærteposer og dartpile.
Vi har regnet, gættet, bygget, adderet, spillet, konstrueret, programmeret. 
Vi har haft det megasjovt og fået nye faglige vinkler. 
Vi har indgået i fællesskaber og samarbejder. Suppleret hinanden. Undret os med hinanden.
Og bare lært helt vildt meget.

CFU-kasserne har giver os SÅ mange ressourcer, værktøjer og materialer , som den enkelte skole ikke har mulighed for at eje (eller brug for).

#lærerliv #skolechat #cfudk
At kalde det “once in a life time” er nok lige At kalde det “once in a life time” er nok lige i overkanten. Men det er gratis. Inkl. frokost. 
Det er både i Vejle og Holbæk. 
Det er mig og @svendbrinkmann 
Det er et Fonden for entreprenørskab der inviterer. 
Alle må komme. 

Jeg taler innovationsundervisning i praksis. Det handler mest om at give slip. ☺️

Du tilmelder dig på Ffe.dk eller sender mig en besked.
Follow on Instagram

Edu21dk på Pinterest


Nyt indlæg? Få en mail!

Søg og find

Kategorier

  • 21. århundredes kompetencer
  • 3D-print og modellering
  • Bevægelse i undervisningen
  • Brug Office365
  • Brug skoletube
  • Co-teaching
  • Dansk
  • Det 21. århundredes klasserum
  • Digital didaktik
  • Digital læring
  • Elevcentreret undervisning
  • Elevledelse
  • Evaluering
  • Grafisk facilitering
  • Guides
  • Indretning af klasserum
  • Innovation og tværfaglighed
  • Inspiration
  • Læring
  • Læringsmål
  • Matematik
  • Øvrige fag
  • Programmering
  • Skabeloner og filer
  • Video

”Kopiering fra denne hjemmeside må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen”.

Tags

2. klasse blended learning differentiering featured folkeskolereformen første skoledag inkluderende klasseværelse inklusion instagram iPad kompetencer kreativitet læring på hovedet matematik skills skolestart teknologi ugeskemarevolutionen understøttende undervisning undersøgende matematik

Jeg støtter:

GoNoodle Inspiration Blog
GoNoodle Inspiration Blog

Mest populære posts

  • Jul og december i klassen
    Jul og december i klassen
  • Elevcentreret skole/hjem-samtale med samtaleark
    Elevcentreret skole/hjem-samtale med samtaleark
  • Træn positionssystemet med spillet Monster
    Træn positionssystemet med spillet Monster
  • Hvad er det tænkende klasserum? Tre ting du kan afprøve allerede i morgen.
    Hvad er det tænkende klasserum? Tre ting du kan afprøve allerede i morgen.
  • Rumlige figurer: Fold figurer i 3d
    Rumlige figurer: Fold figurer i 3d
  • Dagens tal til indskolingen
    Dagens tal til indskolingen
Type to search or hit ESC to close
See all results
Username
Password
Remember Me
Enter username or email
Cancel